014.01 Середня освіта (Українська мова і література)
Випускники напряму підготовки Середня освіта (Українська мова і література) мають можливість працювати:
– вчителем, викладачем української мови і літератури (в ЗЗСО, середніх спеціальних, середніх професійних навчальних закладах);
– журналістом;
– секретарем-референтом;
– діловодом;
– редактором газети.
Перелік навчальних дисциплін освітньої програми:
1. Цикл загальної підготовки
1.1. Обов’язкові компоненти
- Історія України
- Українська мова (за професійним спрямуванням)
- Історія української культури: літературно-мистецький дискурс
- Філософія
- Латинська мова
- Усна народна творчість
- Фізична культура
1.2. Компоненти вільного вибору студента
- Вступ до словʼянської філології / Історія української фольклористики / Фольклор як художня система
- Безпека життєдіяльності і ЦЗ / Сучасні інформаційні технології
- Політологія /Правознавство
2. Цикл професійної підготовки
2.1. Обов’язкові компоненти
2.1.1. Теоретична підготовка
- Вступ до мовознавства
- Вступ до літературознавства
- Дитяча література
- Сучасна українська мова
- Історія української літератури
- Старослов’янська мова
- Літературне краєзнавство на уроках української літератури
- Історична граматика і шкільний курс української мови в ЗЗСО
- Педагогіка
- Психологія
- Методика навчання виразного читання
- Сучасні освітні технології
- Методика вивчення української мови
- Методика вивчення української літератури
- Зарубіжна література
- Теорія літератури та методики її вивчення у ЗЗСО
- Історія української літературної мови
- Стилістика і культура української мови
- Актуальні проблеми вивчення української літератури
2.1.2. Практична підготовка
- Навчальна (фольклорна) практика
- Навчальна (діалектологічна) практика
- Курсова робота з психолого-педагогічних дисциплін/методик вивчення української мови/української літератури
- Виробнича навчально-виховна педагогічна практика (в середніх класах)
- Виробнича навчально-виховна педагогічна практика (в старших класах)
- Атестація (українська мова з методикою вивчення)
- Атестація (українська література з методикою вивчення)
2.2. Компоненти вільного вибору студента
- Орфографічний практикум української мови / Нові правописні норми в курсі української мови
- Англійська мова / Німецька мова /Французька мова
- Актуальні проблеми шевченкознавства: на допомогу вчителеві / Літературна Гуцульщина та її вивчення у ЗЗСО / Художній дискурс Гуцульщини в українській літературі / Розвиток літератури для дітей на Прикарпатті
- Культура фахової української мови / Етикет і культура педагогічного спілкування / Історія українського правопису / Мовна номінація: види, способи і засоби / Елементи етимології на уроках української мови
- Українська діалектологія: особливості карпатського регіону / Актуальні проблеми вивчення топоніміки Прикарпаття
- Основи наукових досліджень / Основи педагогічної майстерності / Вікова і педагогічна психологія: на допомогу вчителеві / Курсова робота з української мови
- Сучасний літературний процес на Прикарпатті / Театральне мистецтво в Західній Україні
- Морфеміка в шкільному курсі української мови / Методичні рекомендації для вивчення словотвору української мови / Когнітивні аспекти словотвору і мовна картина світу / Словникова робота на уроках української мови
- Психологія художньої творчості українських письменників / Психологічна характеристика літературного таланту / Західноукраїнська проза 30 рр. ХХ ст. у контексті шкільної програми
- Особливості аналізу поетичних текстів на уроках української літератури / Візуальні ефекти і література / Франкознавство в системі шкільної освіти / Літературознавча концепція Івана Франка / Шкільне бібліотекознавство /Медіаосвіта і медіаграмотність у ЗЗСО / Польська мова
- Складні випадки морфологічних явищ у шкільному курсі / Традиційні і нові підходи в українській морфології / Іменні і дієслівні морфологічні категорії в шкільному курсі української мови / Методика підготовки до ЗНО з української мови / Оглядові теми на уроках української мови в старших класах
- Особливості аналізу прозових текстів на уроках української літератури / Емблематичні механізми і процеси пізнання / Курсова робота з української літератури
- Вивчення творчості письменників-шістдесятників у школі / Творчість Уляни Кравченко й освітній процес к.ХІХ – поч.ХХ ст. / Вивчення теми голодомору 1932-1933 рр.: інтегроване навчання / Жіночий рух в Україні й літературний процес/ Актуальні теми з вивчення української літератури в ЗЗСО
- Складні випадки синтаксичних явищ у шкільному курсі української мови / Місцеві діалекти і літературна мова: методичні засади / Методичні аспекти вивчення діалектології в ЗЗСО / Основи комунікативної лінгвістики в ЗЗСО / Лінгвістичний аналіз художнього тексту на уроках української мови / Практичний курс англійської мови
- Особливості аналізу драматичних творів на уроках української літератури / Емблематичні форми української літератури/ Історія літературознавчих учень і методики аналізу художнього тексту у ЗЗСО / Актуальні проблеми вивчення творчості письменників української діаспори
- Літературно-мистецькі течії і стилі української літератури в шкільній програмі / Синтез мистецтв в українській літературі для старшокласників / Літературна діаспора на уроках української літератури / Вивчення літератури українського бароко в ЗЗСО
- Методика підготовки до ЗНО з української літератури / Оглядові теми на уроках української літератури в старших класах / Нові твори в програмі з української літератури/ Сучасна українська література в ЗЗСО